hai assalammualaikum


Sentiasa Berfikiran Positif - Selamat pagi semua..harinibmata cerah pulak..selalu tidur sekejap..hahaha..Alhamdulillah dah masuk Ramadhan Ke 5..Semuanya berjalan dengan lancar. Dalam hidup ni banyak kita tak puas hati, sakit hati..kalau kita dah buat baik dekat orang macam mana pun, orang tak boleh terima, kita nak buat macam mana kan. Tapi bila kita dah buat yang terbaik, sedangkan pihak satu lagi masih buat tak tau..datang perkataan " kau dah kenapa"..ermmm sabar jela..

Sebenarnya nad ada ternampak status dekat facebook dekat seorang hamba Allah ni. Nak kata kita buat salah, kita dah mintak maaf, dah mengalah, dan selalu je ingatkan orang tu. Tapi orang tu pulak buat-buat lupakan kita. Ermm..sedangkan dah dekat kot???..kenapa buat macam ni??.. Mengapa??.. Apa lagi yang tak puas???.. Rasa nak komen je, tapi takpela..kang komen jadi lain pulak.. Kita anggap jela dia tu tak ada hal...ermmm..

Lagi-lagi puasa ni. Kena bawak-bawak bersabar. Jadi kita berfikiran positif jela. Kalau nak buat sampai bila-bila, buat jela..kami tak halang. Apa kami buat, kami tetap tegur dan senyum. Kami sentiasa ingat orang tu. Tak perlu nak kusut-kusutkan kepala. Walaupun benda tu memnag patut diamik serius tapi lupakan jela..huhuhu..

Orang kadang tak boleh terima pandangan kita. Lain cakap,lain fikirnya. Kang apa nak disampaikan dah disalahertikan..jadi terskan hidup dengan gembira..yeahhh...Penting sekali, bila kita gembira, hati senang..hidup aman..hehhee..

Dah macam tazkirah jumaat je..hehhe..Salam jumaat kepada semua..sentiasa berfikiran positof ok..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. bulan puasa ni memang kena banyak sabar, lagi-lagi kalau perut tengah lapar. orang tak buat salah pun kira rasa nak marah jer hahahaa...

    ReplyDelete
  2. banyak salah faham boleh terjadi dgn status ni. lagipun di alam maya kan. org tk knl kak nad 100% pun without leparking with you or yg stay dgn kak nad

    ReplyDelete
  3. sbab tu sis tak rajin sgt nak jenguk fb . takut terbaca status yg bukan-bukan ... ermmm

    ReplyDelete