hai assalammualaikum

Kisah Fariza Nafisah Di Kampung

Dah lama tak bercerita pasal anak nad seorang ni. Semakin membesar dengan sihat. Fariza masih dekat kampung, minggu depan baru balik bandar..heehhe.Lama betul Fariza dekat sini. Bila dekat sini, macam-macamla aktiviti dia buat dekat kampung ni. Yela ada geng dia. Apa geng dia buat, dia pun ikut buat..yang peningnya mommy..fuhh..

Apa dia buat dekat kampung ni, tak dapat buat dekat bandar.. hahhaa..jadi lepaskan jela apa dia nak buat selagi elok untuk perkembangan otak dia.


Setiap petang memang selalu bawak dia keluar rumah. Lepas tu dia dah pandai dah, asyik nak keluar jalan-jalan je. Padahal masa tu baru pukul 3 petang, cuaca panas, menjerit nak.keluar, nasib baik dekat rumah mak ni ada beranda. Hah, bawak dia dekat situ, petang dalam pukul 5 petang baru keluar. Aktiviti dia buat, jalan-jalan sukati dia la..kawasan kampung luas kan. Kadang tengokla diaorang main badminton. Dia seronok kat sini sebab ada kawan ramai, sepupu-sepupu dia.



Ni lagi satu, suka kacau atuk dia. Ayah nad jual barang dapur basah dan kering. Jadi setiap petang ayah akan kemas barang-barang dia. Fariza pun mengacau jela. Sambil mulut dia membebel cakap apa ntah..hahaha..


Yang ni dia suka sangat, naik motor jalan-jalan pusing kampung. Dulu dia takut naik moto, dah dibiasakan, suka pulak, berani dah nak duduk bakul. Dengar je bunyi moto, terus keluar, jerit-jerit nak naik. Dekat bandar takda moto, daddy tak beli. Insyallah ada rezeki beli la nanti.



Ni pulak, memang pantang sekali. Bedak dan budak memang tak dapat dipisahkan. Geng dia la ngajor ni. Habis bedak neneknya. Nenek pun bising..hahahaan.alahaii anak..dekat bandar memang takda nya macam ni, semua mommy jaga..fuh. Kalau macam ni gayanya, memang barang makeup mommy, takka tunjuk dekat Fariza..mau mommy menangis kang..hahaha..

Fariza makin membesar. Masih susu badan. Alhamdulillah. Selera makan baik, kesihatan pun baik. Seronok tengok anak membesar depan mata. Dengan perangai berubah-ubah buat mommy penin..huhu. Nak tengok pelbagai gelagat fariza, bolehla tengok dekat youtube nad..


Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

4 comments so far,Add yours

  1. seriously budak besar pon kalau balik kampung memang syok.. macam² boleh buat dgn sepupu sepapat.. hihihi..

    ReplyDelete
  2. Adakah anda memerlukan pinjaman? Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Cik Irene Fernandez, pemberi pinjaman pinjaman peribadi adalah untuk membuka peluang kewangan untuk sesiapa yang memerlukan bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan perniagaan dengan terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami.

    Hubungi kami hari ini melalui e-mel: (irenegironfernandez@gmail.com)

    ReplyDelete
  3. Hello Semua orang
    syarikat IRENE FERNANDEZ Pinjaman kembali di sini dan kini memberi pinjaman untuk semua jenis aktiviti pada tahun 2017 dan pinjaman ini untuk memulakan tahun baru. Anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Anda memerlukan penyatuan atau gadai janji pinjaman?
    Kami berada di sini untuk memberi semua masalah kewangan anda, kami meminjam wang kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, dan untuk melabur dalam perniagaan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. julat pinjaman kami dari 20,000 Ringgit 50, 000,000.00, Ringgit juga kita meminjam dalam dolar, Rupiah dan mana-mana mata wang lain pilihan anda.

    Hubungi kami hari ini melalui e-mel; (irenegironfernandez@gmail.com) untuk memohon.

    ReplyDelete
  4. assalamu'alaikum...
    Fariza lucu sangat

    ReplyDelete