Makanan, Ukay Perdana, Tempat Makan Tomyam Best Di Ukay Perdana, Mek Tanjung Seafood Ukay Perdana, kerabu Mangga

hai assalammualaikum

Haritu, sehari nad dengan Fariza temankan mr mafia uruskan dia punya kerja. Urusan dari pagi sampai la ke petang. Bila dah petang, terasa lapar pulak. Masa tu ingat nak makan dekat-dekat kawasan rumah je, tapi mr mafia ada hal pulak dekat Ukay Perdana, Dia cadangkan, makan satu kedai tomyam ni, sedap dekat Ukay Perdana. Nad ikut je, asalkan makan..hahaa. Perut kalau dah lapar, dah tak kisah kedai mana nak pergi.

Mek Tanjung Seafood Ukay Perdana

Restoran Mek Tanjung Seafood

Selesai urusan mr mafia, terus pergi kedai tomyam tu. Kalau bab order makanan, memang nad suruh mr mafia pilih je makanan apa je. Tapi dia tanya juga dengan nad, nak ni tak, nak tu tak. Nak ok je. Masa ni nad tak terfikir pulak tempat ni ada kerabu mangga. Mr mafia yang pesan kerabu mangga tu. Nad pun dah lama tak makan kerabu mangga. Teringat mangga muda, ranggup, masam tu..fuh..meleleh air liur..hehehe.

Makanan yang di order

Inila yang kitaorang order makanan tu. Tangan orang tu dah tak menyabar. Lapar sangat..hahaha.

Tomyam Seafood

Daging goreng

Telur Bistik

Yang paling penting mestilah Tomyam, sebab datang kedai tomyam kan. Mr mafia pilih Tomyam Campur, Daging goreng, Telur Bistik dan Kerabu Mangga.

Minuman

Air pulak, nad pilih Carrot Susu, mr mafi pulak air apa ntah tu. Lupa nak tanya dia..haha. sibuk dengan anak. Fariza bagi air suam je.

Kerabu Mangga Terbaik Di Mek Tanjung Seafood Ukay Perdana

Kerabu Mangga

Inilah dia Kerabu Mangga tu..nyum..nyumm..Nampak tak mangga hijau tu, fuh..meleleh tak air liur korang..hehee. Masa dia hidangkan memang ranggup mangga ni. Krup..krup bunyinya. Ada kacang panjang, ada ikan bilis, lepas tu dia ada letak macam kacang. Memang sedapla bila makan kan. Makan macam tu pun layan juga, apa lagi makan dengan nasi.

Kerabu ni tak habis, jadi nad bungkus. Balik tu, nad letak kerabu mangga ni dekat pinggan dan simpan dalam peti ais. Esoknya keluarkan, masih ranggup dan sedap lagi..aumm...memang bestla kerabu mangga dekat sini. Boleh datang lagi semata nak kerabu mangga..hehee,

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

1 comments so far,Add yours

  1. Terliuq pulak tgk kerabu mangga ni... Sedapnya....

    ReplyDelete