Articles by "lirik"
Showing posts with label lirik. Show all posts
hai assalammualaikum

Lagu Viral Pen Pineapple Apple Pen Berhantu - Mulanya tak tau pun pasal lagu ni, sampaila selalu tengok ada orang post status, post viral lagu ni, pastu ada kawan pun buat juga..lor..mula tak layan, tiba-tiba masa nad nak buat video dekat viva video nak bubuh lagu, ada pula lagu Pen Pineapple Apple Pen ni. Pastu dengarla. Pastu nad tengokla video original dia.


Lor, lagu dia macam tu je. Pastu pelik, kenapa boleh viral..hahaa. Yang lagi pelik, apa yang cuba disampaikan dengan lagu tu..hahaa. Lagi pelik lagu tu hanya beberapa minit je, tapi dah jadi viral..hebat betul. Joget pun macam tu je..hahaa. Lagu macam ni pun boleh jadi ikutan..

Nath macam mana, lepas tengok video tu, nad pulak terjebak..perghh berhantu gila siott..Fariza, boleh pula dia berjoget. Mula-mula dia pelik juga..hahaha..tapi lepas tu, boleh pulak dia terjebak joget..lorr..tapi tak tengok dia banyak kali video tu, sebab takda manfaat. Tapi kadang-kadangterlepas nak menyanyi lagu tu..hahhaa..Giler berhantu lagu tu, asyik nak nyanyi je..hokaloh...


Ni video sebenar dia..hahhaa..


Yang ni video paling comel budak tu buat..hehehe..
hai assalammualaikum

Video Si Cilik - Setiap kali melihat teletah dan gelagat dia, pasti akan dirakam untuk dijadikan kenangan. Siapa yang tidak suka melihat aksi si cilik bila mereka membuat aksi yang mencuit hati. Dan mungkin, aksi si cilik ni mampu merawat hati korang yang terluka, terkecewa, atau cuba nak mengorat si gadis atau di teruna. cewah!!!..mana tau..kot-kot video ni mampu buat hari korang ceria je..hahaha..ok itu semua poyo..meh la kita tengok video puteri si cilik ni.


Kot-kot korang boleh nyanyi sekali..hahaha..

Lirik Lagu Puteri Remaja – Salih Yaacob

Hei dia tengok kita
hei dia jeling mata
aduh mak senyum lagi
amboi nona manis sekali

Hei dia tengok kita
hei dia jeling mata
aduh mak senyum lagi
amboi nona manis sekali

Dia mengenyit
amboi mak aku dicubit
siapa dia
oh puteri remaja

Hei dia malu-malu
di balik selendang yang biru
hei dia senyum padaku
itulah gadis impian ku
hai assalammualaikum

Lagu Hang Pi Mana Boleh Popular!!! - Nad ni kalau dengar tajuk lagu yang ntah apa-apa memang tak layan lagu tu. Yela, kalau dulu tajuk lagu bermakna dengan isi lagu..sekarang tajuk lagu, dengan lirik lagu, pelik sangat...hahaha..Kalau dulu lagu feling-feling gitu..sekarang lagu..ermm..Macam salah satu lagu ni, tajuk Hang Pi Mana!!!...Masa tu dalam kereta, mr mafia cakapla " tajuk ni pun boleh jadi lagu na...macam tu abang nak buat tajuk lagu Hang Buat Apa?? "...boleh...haahaha.. Nad layankan jela..Lepas tu suatu hari mr mafia cakap, yang nyanyi lagu ni orang dulu-dulu. Suara dia memang sedap..fuhh..gituu..

Pertama kali dengar memang bosan..lama-lama dengar, nad pun dah terbiasa..hahaha..sebab tajuk tu tak boleh blah..sampai nyanyi masa nak siapkan Fariza..hahaha..Sebab dia punya rentak yang boleh goyang kaki dan kepala gitu..hahaha..Tengok lirik, lagu tentang isu masyarakat pasal kerja. Okla tu, walaupun tajuk ntah apa-apa, tapi ada maksud tersirat..hehehe..ok layan dengan baby Fariza sat..cek pun dah nak cakap utara na...




 Hang pi mana
Hang pi mana
Hang pi mana
Hang pi mana

Pagi pagi buta
Mak dan ayah dah tanya
Aku nak kemana

Berseluar yankee
Baju bunga bunga
Duduk atas tangga

Ai malu nak kata
Takkan ku nak auta
Mak ayah tercinta

Cek nak pi kerja
Insyaallah
Bukan nak pi mana

Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana
Kerja apa
Hang pi mana

Pergi sekolah
Bukan cikgu di sana
Baju bunga bunga
Bukan tukang kebun juga

Mak ayah tanya
Cek pi buat kerja apa
Malu nak kata
Nanti apa tau juga

Anak anak mak ayah bukan tanya tanya saja
Depa tanya p mana bukan mintak duit kita
Malu apa janji kerja janji tidak buat dosa
Memang cek nak habaq tunggu lepas solo gitar

Cek pi sekolah
Memang kerja di sana
Kerja duduk saja
Sambil tengok sini sana

Kerja mulia
Bukan cek buat dosa
Gaji sederhana
Kerja jadi JAGA saja

Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana
Dah tau dah
Hang pi mana
Dah tau dah

Hang pi mana
hai assalammualaikum

Lagu Ingatkan Dia By Wings - Nad memang suka dengar lagu rancak-rancak ni. Pertama kali dengar lagu Ingatkan dia, yang dinyanyikan oleh Awie Wings ni biasa-biasa je, tapi bila mr mafia dah pasang hari-hari, best pulak dengar..hari-hari la nad dengar sambil melayan tempat lain..hahaha..biasalah bapak mafia mak rockers..hahhaa


Lirik Lagu Ingatkan Dia - Wings

Semenjak awal lagi
Bila ku mengenalimu
Dunia ini serasa
Cuma dalam genggamanku

Ramai yang datang menduga
Namun tak sama denganmu
Aku...percayalah
Biar pun remuk di hati
Akan aku rawat sendiri
Kerana kau aku rela

Mengapa aku yang tidak setia
Mengapa akukah yang berdosa
Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama

Sesalnya aku cuma
Ingatkan engkau merayu
Itulah kesilapanku
Belum terlewat lagi
Itu kata darimu mudah
Memang begitu indah

Mengapa aku yang tidak setia
Mengapa akukah yang berdosa
Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama

Musuh tak kenal
Jangan diikut tinggalkan dia
Mengapa aku masih kau goda
Masih kau goda

Mengapa aku yang tidak setia
Mengapa akukah yang berdosa
Mengapa aku mudah terlupa
Janji-janji kita kali pertama