hai assalammualaikum

Alter Baju Raya - Kalau dekat kampung, taula mana nak cari tukang jahit nak alter baju ni, tapi kalau dekat Kuala Lumpur, nak cari yang dekat dengan rumah susah giler. Tanya mr mafia, lagi la dia tak tau. Tanya member, dia cakap dekat Jalan Tar ada..aduhh.. memang ntah bila dapat pergi Jalan Tarbtu, sebab mr mafia bukan rajin nak pergi situ.



Sampaila satu hari tu, macam biasa tempat shoping nad ialah Tesco Ampang sebab dekat dengan rumah. Kalau datang situ, mesti jalan-jalan sekali tengok tudung la, baju la dekat kedai bahagian luar tu. Sekali ternampak, satu kedai yang buat servis alter baju. Bukan setakat baju kurung, jubah boleh, seluar boleh..nad rasa semua la dia boleh buat. Nak pendekkan baju, nak kecikkan baju, nak penddekan seluar. Cuma tak tanya pulak, boleh pasang zip ke tak..hahhaa..sebab baju nad ada yang patah zip.


Dah nak raya ni, mestilah nak ngam-ngam baju raya dengan badan. Almaklumla, badan kecik sangat..baju pulak saiz S pun boleh besar gedabak..hahaha..sebab tu kena alter..baru sedap pakai. Tu dia dua jubah dan 1 baju kurung.

Baju kurung coklat tu sebenarnya zaman dengan ex dulu. Saiz S tapi besar giler, sampai tak pernah pakai langsung. Nak alter dari , tapi asyik tak sempat je..hahaha..sekarang baru dapatvalter. Kira baju raya barula walaupun dah lama. Lama sebab tak pakai. Jadi baru sebab akan pakai tahun ni untuk raya..hehehe..Harga nad hari RM45 untuk 3 baju. Jubah tu satu RM 10..baju kurung je mahal sikit.

Jubah tu pun dah kecikkan sikit, dah potong bawah sikit. Takdelah sampai sapu lantai kan..hehehe..ok siap untuk baju raya. Merekanyang berdekatan, tak tau mana nak cari servis alter baju, boleh datang Tesco Ampang. Kedai dekat bahagian luar.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

5 comments so far,Add yours

  1. ehh farhana.. saya ka tu.. hihi..
    skrg ni susah nk cri tempat alter baju..klau kt kg senang ja

    ReplyDelete
  2. kat giant atau tesco banyak je kan perkhidmatan alter baju ni

    ReplyDelete
  3. Kedai tu terima lagi tak kalau saya nak alter baju waktu dah nak dekat raya ni? Susah lah nak cari kedai alter baju waktu mcm ni.semua tak nak ambil sebab dah banyak tempahan.

    ReplyDelete
  4. Siti aishah..die tetap amik..sebab yang buat tu bukan orang kita..baik hantar cepat..akhir2 ramadhan tak taula die amik ke tak..hehehe

    ReplyDelete
  5. Untunglah.. jalan kaki dengan fariza je pasnie nak alter baju.. ahaha

    ReplyDelete