Articles by "Event"
Showing posts with label Event. Show all posts
hai assalammualaikum

Azam dan Pencapaian

Setiap tahun pasti akan ada keazaman yang ingin dicapai. Setiap individu memiliki azam yang berbeza, ada yang nak kurus, ada yang nak berjaya, ada yang berubah kepada yang lebih baik, namun kadangkala ia sukar untuk dicapai.

Untuk memberi keyakinan kepada mereka, Pharmaton ingin memberikan ganjaran kepada mereka yang bersemangat untuk mengekalkan azam tahun baru dan mencapai pencapaian yang lebih besar serta baik sepanjang tahun ini !


Kempen "Reward You Achivement": Pharmaton Beri Ganjaran Atas Kejayaan Anda!!!

Pharmaton memberi semangat semula kepada mereka yang ingin mencapai azam mereka dengan memperkenalkan kempen terbaru, iaitu "Reward Your Achievement" yang mengalakkan rakyat Malaysia untuk mengimbau pencapaian mereka pada 2016 dan meraikan usaha keras yang diberikan di samping memberi rangsangan agar mereka dapat memenuhi azam bagi tahun berikutnya.


"Kami di Pharmaton® benar-benar memahami kepentingan untuk mengiktiraf pencapaian rakyat Malaysia yang telah berusaha keras sama ada dalam kerjaya profesional, perkembangan diri atau membina hubungan yang bermakna. Kami amat teruja untuk melancarkan inisiatif baharu yang menggabungkan cita-cita yang dimiliki Pharmaton®- menggalakkan peningkatan diri dengan mengambil tanggungjawab terhadap kehidupan dan kesejahteraan diri mereka. Pharmaton® hadir dan bersedia untuk bersama anda dalam mendepani cabaran hidup yang mendatang,” kata Cik Carmenza Alarcon, Ketua Penjagaan Kesihatan Pengguna Malaysia/Singapura, Sanofi-aventis (Malaysia) Sdn Bhd.


15 orang rakyat Malaysia yang terpilih akan di taja Pharmaton dalam mencapai matlamat tahun 2017 mereka. Pemenang terpilih ini akan diberi pilihan untuk memilih bidang yang ingin dicapai daripada empat teras yang berkaitan iaitu kesihatan, pembangunan diri serta mengembara.


Untuk tambah lebih yakin dan keterujaan lagi, salah seorang daripada 15 orang pemenang ini akan berpeluang memenangi pengalaman memasak istimewa bersama Chef Selebriti dan duta jenama Pharmaton iaitu Sherson Lian yang mana beliau akan mengajar penyediaan hidangan khas berdasarkan teras utama yang dipilih peserta.

Sherson Lian yan dinamik, berjaya dan penuh bertenaga yang juga merupakan personsifikasi sempurna seorang penguna Pharmaton. Komited juga untuk mengambil bahagian dalam kempen ini.

Kalau berminat, jom sertai peraduan kempen “Reward Your Achievement” oleh Pharmaton. Untuk sertai peraduan, sila ambil borang di mana-mana kedai atau farmasi yang terlibat kemudian nyatakan kurang dari 30 patah perkataan mengapa anda layak untuk menang.

Jangan lupa untuk hantar borang pada kotak pengumpulan yang disediakan atau secara mudahnya boleh terus menghantar mesej pesanan WhatsApp ke nombor 017 – 235 2960 untuk menyertai.

Pencapaian yang paling kreatif akan dipilih sebagai pemenang. Untuk lebih maklumat sila layari www.pharmaton.com.my


hai assalammualaikum

Zaman canggih ni semua benda pun canggih. Sekarang nak buang lemak pun mudah, tanpa pembedahan yang menyakitkan. Kedatangan teknik pengkonturan badan terkini, dikenali sebagai generasi kedua Cryo-lipolysis oleh Zimmer Aesthetics dengan menggunakan teknologi Jerman-kejuruteraan, generasi kedua Cryo-lipolysis menggabungkan Z Lipo (Cryo-lipolysis) dengan Z WavePro (Shockwave US FDA diluluskan) merupakan satu berita yang mengembirakan mereka di luar sana yang ingin membuang lemak di badan.

Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic

Dr Pablo Naranjo (second from right), Medical Director of Elite Laser Clinic and Key Opinion Leader of Zimmer Aesthetics officiating the launch of Zimmer Z Lipo and Z WavePro products. With him are (from right) Ms Jess Kong, General Manager of Med III Division of Neoasia, Mr Henry Holitschke, Zimmer Area Sales Manager from Germany, Dr Alice Prethima from Ageless Medispa and Clinic, Dr Serina Binti Haji Abdul Latif from The Life Clinic and Dr Chan Boon Khai from TDOX Clinic

Generasi Kedua Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic

Menurut pakar, produk Zimmer ini memastikan jangka masa rawatan yang lebih pendek dan hasil yang lebih cepat untuk semua orang. Bagi mereka yang lebih suka mencapai matlamat badan mereka secara semula jadi, generasi kedua Cryo-lipolysis berjanji untuk membantu mereka dalam mencapai impian mereka.

Dr Pablo Naranjo presenting to the audience on Z Lipo and Z WavePro by Zimmer Aesthetics - the fat-freezing system for non-invasive body contouring and the second generation of Cryo-Lipolysis technique at the media launc recently

Pada pelancaran itu, Dr. Pablo Naranjo, Pengarah Perubatan Elite Laser Clinic memberi penjelasan mengenai bagaimana teknologi baru ini berfungsi. Tidak seperti melakukan pembedahan atau liposuction yang menusuk tubuh serta menyakitkan, Generasi KeDua Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic bukan lah satu proses penyedutan lemak yang merbahaya. Telah mendapat kelulusan pada 2009 dan sangat popular di kalangan wanita dan lelaki untuk mendapatkan tubuh badan yang diimpikan.

Generasi KeDua Teknologi Cryo-Lipolysis Dari Zimmer Aesthetic ini mengabungkan Zimmer Z Lipo (Cryo-Lipolysis) dan Z WavePro (Shockwave) merupakan satu teknik contouring badan terkini menggunakan Jerman Engineered Teknologi.

Menurut kajian klinikal yang dilakukan Dr Michael Ingargiola (pakar bedah plastik), dengan lebih daripada 20 artikel yang diterbitkan, rawatan ini telah menjana purata 20 peratus daripada pengurangan lapisan tisu lemak selepas beberapa bulan, manakala trigliserida (asid lemak dan gliserol) akan dihapuskan secara semulajadi melalui sistem limfa dan kemudian diproses oleh hati.

Salah seorang blogger yang sedang menjalankan rawatan buang lemak dengan menggunakan Cryo-lipolisis

Lemak-lemak yang berada di sekitar lengan, pinggang, perut, punggung dan peha sebenarnya boleh dirawat dengan berkesan dan selamat menggunakan teknologi ini dengan penurunan menggunakan tahap suhu yang tidak berbahaya untuk merehatkan sel-sel lemak, ianya memastikan tisu sekitarnya tidak mengalami sebarang kesan luka.

Gabungan generasi ke-2 Cryo-lipolysis oleh Zimmer Z Lipo dan Z WavePro dua mesin estetik inovatif yang direka untuk pembekuan lemak dan badan Contouring dalam rawatan selulit sehingga bertindak di kawasan yang lemak yang keras. Satu produk yang memenangi anugerah tahun ini pada 2016, Z Lipo adalah alat yang sangat serba boleh yang datang dengan tiga aplikator yang berbeza (kecil, sederhana dan besar) yang dioptimumkan mengikut bentuk badan yang berbeza dan saiz.

Keberkesanan Cryo Lipolisis yang menakjubkan

Penggunaan sedutan berdenyut meningkatkan kesan positif ke atas sistem saliran limfa dan metabolisme, dan intensiti boleh ditetapkan kepada salah satu daripada sepuluh tahap yang berbeza yang juga boleh dilaraskan semasa rawatan. Untuk mengelakkan kerosakan pada kulit, pad gel khas diletakkan pada kawasan rawatan semasa proses tersebut.

Sistem Z WavePro US FDA Diluluskan menggunakan Shockwave radial untuk mengetatkan tisu penghubung yang meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kolagen semula pada lengan perut dan atas, serta selulit pada kaki dan punggung.

Z Lipo Lipo Dan Z WavePro
  • Generasi ke -2 Cryo-Lipolysis oleh Zimmer Z Lipo dan Z WavePro
  • Jerman Engineered
  • Kelulusan US FDA pada kombinasi shockwave
  • Lebih rawatan kepada lemak! (oleh kerana terapi kombinasi Cry0-lipolysis + US FDA di luluskan oleh US FDA shockwave yang juga merawat selulit, kulit longgar dan lain-lain)
  • Tiada kesan sampingan yang teruk
  • Bukan Invasif
  • Hanya sedikit ketidakselesaan semasa melakukan rawatan
  • Hasil boleh dilihat dengan cepat
  • Jangka masa rawatan sekitar 60 minit

Jadinya sekiranya anda berminat untuk dapatkan rawatan ini terdapat 5 buah klinik yang menyediakan rawatan ini iaitu:

1. Tdox Clinic 
51B, Jln ss21/37, Uptown 37, 47400 Petaling Jaya, Selangor
+60377337768

2. Esadsa House
Lot 5q, uth floor Signature office, The boulevard Mid Valley City, lingkaran syed putra, 59200 KL
+60322878569

3. Ageless medispa & clinic
257 jln maarof, bangsar park, 59000 kl
+60320950458

4. Re plastic surgery clinic
A4-UG1-03, solaris dutamas, jln dutamas 1, 50480 Kl
+60362079004

5. The life clinic
Lot 6-2A jalan batai, damansara heights, 50490 kl
+60328569292

Untuk keterangan lebih lanjut, 
Tentang Zimmer : zimmer-aesthetics.com.sg
Tentang NeoAsia : neoasia.com.sg

hai assalammualaikum

Bertuahnya insan bernama wanita. Nad sendiri berasa bangga menjadi seorang wanita. Sebagai seorang wanita yang bergelar ibu, isteri, anak, kakak dan sahabat, nad ingin ucapkan Selamat Hari Wanita kepada wanita-wanita di luar sana. Setiap hari, adalah hari wanita untuk kita. Hebatnya wanita apabila tangan yang menghayun buaian mampu megoncang dunia, mampu membuat pelbagai kerja. Pentingnya wanita kepada lelaki, kerana kitalah wanita yang sentiasa menyokong dan menjadi tulang belakang kepada lelaki sehingga berjaya. Wanita memang hebat!!

Sambutan Hari Wanita Stellanvingze International
Sesi memotong kek


Sambutan Hari Wanita Anjuran Stellavingze International

Banyak peranan seorang wanita ni sebenarnya. Sebab tu, hari wanita ni perlulah disambut bagi memperingati jasa dan usaha kaum wanita dalam pelbagai aspek. Nad tidak terkecuali untuk turut serta menyambut Hari Wanita ni. Ni kali pertama nad turut serta dalam Sambutan Hari Wanita ni. rasa dihargai sangat. Terima Kasih kepada suami sebab izinkan datang ke majlis ni..hehee. Terima ksih juga sebab tolong hantarkan. Sambutan Hari Wanita Anjuran Stellavingze International ni telah diadakan di Melilea Tower.

Stellavingze International merupakan badan organisasi yang membantu wanita seluruh dunia untuk mengecapi kebahagiaan dan kejayaan. Stellavingze International yang diasaskan oleh Datuk Stella Chin yang juga merupakan seorang usahawan wanita tempatan, dan juga seorang ibu, telah menerima pelbagai anugerah dan berjaya mendidik wanita untuk menemukan titik keseimbangan dalam kehidupan dan memulakan sebuah kehidupan yang lebih bahagia.

Sambutan Hari Wanita pada malam itu bertujuan majlis diadakan adalah untuk menggalakkan wanita di Malaysia untuk keluar daripada zon selesa mereka dan temui potensi diri untuk berusaha memajukan negara sama ada dalam bidang ekonimi ataupun menyumbang ke arah menjadikan Malaysia sebuah negara yang makmur.

Panel jemputan Dari Kiri, Datin Azizan Bt Hj Shariff, Pengerusi Majlis Pembangunan Wanita dan Keluarga, Parlimen Lembah Pantai, Tan Sri Paduka Seri Hajah Zaleha binti Ismail, Pengerusi Yayasan Suara Wanita (YASNITA), Datin Nor Faezah Binti Mohd Ashref, Naib President Yayasan Wanita Cemerlang dan Ms Wee Siew Ling, pengarah urusan Stellavingze International

Pada malam itu, Stellavingze International telah menjemput beberapa orang wanita hebat yang dah banyak menyumbang kepada pembangunan ekonomi dan kemakmuran negara. Kehadiran wanita hebat ini, berkongsi cerita dan seterusnya memberi inspirasi kepada wanita-wanita Malaysia. Tokoh Wanita yang dijemput ialah
- Tan Sri Paduka Seri Hajah Zaleha binti Ismail, Pengerusi Yayasan Suara Wanita (YASNITA)
- Datin Azizan Bt Hj Shariff, Pengerusi Majlis Pembangunan Wanita dan Keluarga, Parlimen Lembah Pantai
- Ms Wee Siew Ling, pengarah urusan Stellavingze International
- Datin Nor Faezah Binti Mohd Ashref, Naib President Yayasan Wanita Cemerlang.

Bak kata Tan Sri Datin Paduka hajah Zaleha Ismail, wanita adalah unik

Perkongsian Tokoh Wanita Yang Memberi Inspirasi

Malam tu, banyak perkongsian yang diceritakan. Memang membakar semangat apabila mereka berkata. Bak kata Tan Sri Datin Paduka hajah Zaleha Ismail, wanita adalah unik kerana mampu mencorak modal insan yang cemerlang dan mampu melakukan beberapa tugasan pada satu masa. Hanya wanita sahaja yang mampu memikul tanggungjawab sedemikian; melahir, membesarkan, mendidik dan juga memberi sokongan. Zaman

Tidak seperti zaman yang lalu, wanita kini mempunyai pendidikan dan kuasa untuk mengubah dunia. Seorang wanita yang berpendidikan mampu menjadi 'influencer' dan contoh akhlak serta budi yang baik.Pentingnya bagi seorang wanita untuk mempunya prinsip dan intergriti serta bijak membahagikan waktu dalam kempimpinan keluarga mahupun organisasi. Beliau berpesanan bagi kaum wanita untuk sentiasa menjaga kesihatan  dan menimba ilmu, imbangi kesihatan fizikal, mental dan emosi kerana itulah aset wanita yang paling berharga

Wanita yang meninggalkan kerjaya dan menjadi suri rumah harus mempunyai kemahiran dan bijak berniaga untuk menambah pendapatan keluarga.

Pengerusi Majlis Pembangunan Wanita dan Keluarga, Parlimen Lembah Pantai, Datin Azizan pula menekankan kepentingan memiliki prinsip, ikhlas dalam menjalankan tanggungjawab dan utamakan keluarga. Wanita yang meninggalkan kerjaya dan menjadi suri rumah harus mempunyai kemahiran dan bijak berniaga untuk menambah pendapatan keluarga.

wanita mampu menjadi pemimpin yang cemerlang hanya dengan memimpin dengan kasih sayang

Datin Noor Faezah pula berpendapat bahawa wanita hebat kerana tugas dan tanggungjawab beliau begitu banyak kepada keluarga, kerjaya dan masyarakat. Wanita yang hebat mampu berdiri teguh, menyokong insan lain, memberi didikan dan memberi motivasi khususnya bagi insan-insan yang tidak bernasib baik. Ayat paling best bila beliau mengatakan wanita mampu menjadi pemimpin yang cemerlang hanya dengan memimpin dengan kasih sayang yang akan meningkatkan motivasi pekerja dan pengikut mereka.

Formula Kebahagiaan 

Hah!!, masa ni ada satu formula yang dikongsikan oleh Ms Wee Siew Ling yang selaku Pengarah Urusan Stellavingze International. Bekenaan dengan masa, memang setiap hari tidak cukup masa untuk lakukan semua benda. Sebab tu, wanita perlu bijak mengendalikan keluarga, kerjaya dan masa untuk diri sendiri. Tidak mustahil segala tanggungjawab dapat dilaksanakan jika wanita pandai membahagikan masa.Berpandukan formula itu selama 13 tahun karier beliau berlangsung dan mendapati diri beliau adalah lebih bahagia. Beliau juga menggunakan kesempatan ini untuk mengajak wanita menyertai Stellavingze International, dan menemui kebahagiaan dalam kehidupan yang seimbang.

formula Datuk Stella Chin Pengasas Stellavingze International; Kebahagiaan wanita

Antara formula Datuk Stella Chin Pengasas Stellavingze International; Kebahagiaan wanita =
(+) Kasih sayang/cinta ,
(-) Kebencian/ kemarahan ,
(x) Kesyukuran ,
(÷) Umpatan/ gosip



Nampak tak kesungguhan mereka dalam memartabatkan kaum wanita. Kata-kata mereka memang memberi inspirasi dalam diri. Majlis Sambutan Hari Wanita ini telah membuka mata ramai wanita bahawa kebolehan wanita setanding dengan lelaki. Wanita menjunjung separuh langit. Majlis diakhiri dengan kata-kata semangat wanita iaitu " Kami Wanita Hebat ".

Stellavingze International juga mengajak semua wanita untuk menjadi sebahagian daripada mereka


Menjadi sebahagian daripada Stellavingze International

Stellavingze International juga mengajak semua wanita untuk menjadi sebahagian daripada mereka dengan menyertai kursus dan latihan untuk membina dan meningkatkan nilai kewanitaan dalam diri...terdapat dua kursus dan latihan yang boleh disertai:

❤ Stellavingze Guiding Star - Melahirkan Usahawan Wanita Berkredibiliti

Objektif:
1. Peluang untuk wanita mencipta keupayaan menjana pendapatan, mengecapi transformasi dalam kejayaan
2. Membina asas yang kukuh dan menuju kearah kehidupan yang lebih berjaya
3. Mentransformasikan bakat kepimpinan anda, membantu orang lain untuk berjaya

Stellavingze Guiding Star menyediakan:
~ Kursus pengurusan, pembentangan dan kelas untuk memperbaharui imej dalam membantu wanita untuk membina asas perniagaan yang kukuh.
~ Menyediakan penyelesaian perniagaan yang sesuai dengan permintaan pasaran.
~ Menyediakan rakan niaga dengan operasi yang mudah dan tenaga kerja.

Kursus dan Latihan:
➔ Kelas Imej Perniagaan
➔ Latihan Skill Perniagaan
➔ Kursus Ekslusif Home Party MELILEA
➔ Latihan Profesional Kesihatan dan Kecantikan
➔ Kelas Pengurusan Perniagaan
➔ Kelas Kualiti Kepimpinan

Kelayakan Penyertaan:
Pendidikan : Ijazah
Pengalaman: Bekerja dalam bidang korporat selama setahun/lebih
Umur: 25 - 60 tahun

❤ Stellavingze Smart Star - Peningkatan Nilai Kewanitaan

Objektif:
Membantu wanita dalam mengurus Diri, Kerjaya, Perkahwinan, Keluarga, Anak-anak dan Mempunyai Kehidupan Yang Seimbang Dan Indah

Kursus 90 Hari Stellavingze Smart Star:
➔ Kelas Imej
➔ Kesihatan dan Kecantikan
➔ Pembentukan Minda dan Rohani
➔ Pengurusan Rumah Tangga
➔ Interaksi Bersama Anak
➔ Formula Kehidupan Yang Seimbang dan Indah

Setelah menamatkan Kursus 90 Hari Stellavingze Smart Star:
· Majlis meraikan Stellavingze Smart Star dan lahirnya seorang wanita yang lebih bahagia

Kelayakan:
· Pendidikan:Diploma / Ijazah
· Pengalaman:2 tahun ke atas
· Status Perkahwinan : Berkahwin/Bujang

Syarat-syarat kemasukan:
· Bersedia untuk meningkatkan nilai kewanitaan dan jati diri sebagai wanita
· Perlu menjadi ahli Stellavingze International

Untuk maklumat lanjut, boleh klik ke www.stellavingzeinternational.com/malaysia





hai assalammualaikum

Jom Lari!! Daftar Coway Run 2017 Sekarang

Amalkan Hidup Sihat Dengan Berlari

Jom sihat dengan berlari!!!. Amalkan gaya hidup sihat dengan berlari banyak manfaat yang kita dapat antaranya dapat meningkatkan tenaga, memberi kekuatan pada otot kita dan stamina dan pada masa yang sama dapat menurunkan berat badan. lagi seronok kalau dapat berlari ramai-ramai kan. Nad nak ajak korang jom sama-sama kita berlari sempena Coway Run 2017 ni yang bakal diadakan pada 7 Mei 2017 bertempat di Starling Mall Damansara Uptown.

Produk Coway, sudah lama berada di pasaran. Coway merupakan produk penapis air yang membekalkan minuman yang bersih kepada seisi keluarga. Air yang bersih, hidup pun sihat. Untuk
sentiasa kekal sihat, Coway mengajak semua untuk sama-sama berlari  untuk mencapai gaya hidup yang lebih sihat. Di samping memberi inspirasi orang lain untuk mengikuti jejak mereka.

Mr Kyle Choi Ki Ryong, Pengarah urusan Coway

Menurut Mr Kyle Choi Ki Ryong, Pengarah Urusan Coway , Coway Run bertujuan untuk menjadi medium bagi rakyat Malaysia untuk melangkah keluar dari zon selesa mereka dan menjadi berani untuk mengambil langkah pertama kepada kehidupan yang lebih baik dan lebih sihat.

Coway Run 2017 Officially launch. register Now

"Ini dijalankan bukan soal yang datang di tempat pertama tetapi ia adalah mengenai memanggil keberanian yang menghadapi kebimbangan anda dengan kesediaan untuk membawa perubahan, peningkatan yang akan membina anda untuk menjadi lebih kuat dan yakin dalam menangani kesusahan baru," kata Encik Kyle pada sidang akhbar itu hari ini.

Coway Run 2017

Coway Run 2017

Terdapat dua kategori Larian Coway Run 2017 iaitu 5KM dan 10KM sekitar kawasan Starling Mall Simpan tarikh 7 Mei 2017 untuk Coway Run nanti ye. Bayaran untuk daftar Coway Run 2017 antara RM45 dan RM35

Kategori
- 10 KM untuk Lelaki (18 – 39 Tahun)
- 10KM Wanita Open (18 – 34 Tahun)
- 10KM Lelaki Veteren (40 Tahun ke atas)
- 10KM Wanita Veteren (35 Tahun ke atas )
- 5KM Fun Run (18 Tahun ke atas)

Setiap kategori yang dipertandingkan akan membawa pulang hadiah yang lumayan iaitu hadiah berupa duit sebnayak RM1000 untuk tempat pertama, RM800 tempat kedua, dan RM500 untuk tempat ketiga. Wow!!..tempat pertama tu RM1000..

Meet Jordan Yeoh ( Model kecergasan ) and Carey Ng ( Miss Universe Malaysia )

Masa Coway Run 2017 nanti, korang berpeluang menemui model kecergasan terkenal Jordan Yeoh dan bekas Miss Universe Malaysia Carey Ng berjalan bersama pelari lain untuk sama-sama gembira dan memberi motivasi kepada mereka pada setiap langkah dari jalan. Apa tunggu lagi, cabar diri korang untuk turut serta dalam larian Coway Run 2017 ni. Takkan yang ratu cantik dan model gagah boleh berlari, korang tak boleh kan.

Di samping itu untuk menggantikan cecair yang hilang semasa berlari, Coway akan meletakkan tiga pembersih air gergasi di ketiga-tiga stesen air untuk memastikan bahawa peserta akan kekal terhidrat sepanjang hari. Terdapat juga sebuah klinik berjalan untuk mendapatkan persiapan pra-jangka.

Penaja rasmi Coway Run termasuk Mall Starling dan 100Plus.

Bestkan dapat berlari beramai-ramai. Pada masa yang sama dapat jumpa kawan baru dan berkongsi minat yang sama. Mereka yang berminat dialu-alukan untuk mendaftar di www.myraceonline.com.

Untuk mengetahui maklumat lebih Coway Run 2017 sila layari https://www.facebook.com/cowayMalaysia/

hai assalammualaikum

Bertempat di Kolaborasi Event Space Bangi,  nad dijemput oleh pihak Q"Manda untuk pelancaran produk mereka dan memperkenalkan duta terbaru mereka. Produk Q'Manda ni dah lama di pasaran, dekat setahun juga, tapi baru nak dihebahkan kepada orang ramai tentang kebaikan Q'Manda Magic Skincare setelah mendapat feedback yang baik dari pengguna yang telah menggunakan produk ini. Terutama sekali duta terbaru Qmanda iaitu seorang pelakon.

Q'Manda Magic Skincare

Q'Manda Magic Skincare

Nad sendiri, pertama kali melihat produk Q'Manda ni. Packaging dia warna hitam putih, nampak eksklusif. Macam barang kecantikan berjenama. Tengok packaging je dah tertarik, belum tengok isi dalam dia lagi..hehehe. Selalunya, tengok produk kecantikan, dalam satu set banyak item, tapi untuk Q'Manda Magic Skincare hanya ada 3 jenis bahan sahaja iaitu Facial Treatment, Day Cream dan Vitamin E Serum. Tiga jenis item dah boleh selesaikan masalah kulit korang. Siapa yang tak suka kan, benda simple dan ringkas, hanya tiga produk sahaja.

Pengasas Q'manda Puan Norita Nordin

Lagi satu, kita kalau nak pakai sesuatu produk mestilah daripada bahan semulajadi. Hah!!, Produk ini tidak mengandungi sebarang bahan kimia kerana ia diperbuat daripada bahan semula jadi seperti teh hijau, ekstrak 'bearberry' dan minyak semula jadi sesuai untuk semua jenis. nad tengok wajah mereka yang menggunakan produk Q'Manda ni memang cantik, flawless, berseri sangat.

Paling penting ada kelulusan KKM.

3 item iaitu, pencuci, serum dan day cream

Kelebihan Q'Manda Magic Skincare

Q'Manda Magic skincare Beauty boleh merawat, membaik pulih wajah yang kusam, kasar, kedut, berminyak, berjeragat seawal 7 HARI sahaja !!! Kenapa ia bagus, ni la bahan yang terkandung dalam setiap produk.

1) Facial Treatment ( cleanser )
Mempunyai Aloevera leaf Juice dimana dapat menjaga kelembapan kulit wajah dan mengelakkan kulit wajah kusam. Boleh menanggalkan kesan 'makeup' dan merawat sssecara semulajadi kulit berminyak serta berjeragat.

2) Vit E-Serum
Paling bagus, mempunyai 'Bearberry extract' dimana boleh menanggalkan kesan kotoran dan merawat kulit berminyak yang degil dari dalam pori-pori. Boleh bertindak sebagai agen pencerah kulit, mencerah dan melindungi kulit wajah yang rosak diaebabkan oleh pancaran matahari atau perubahan hormon seperti kulit berjerawat.

3) Day Cream
Day cream mempunyai Mineral Oil yang membantu melembapkan kulit wajah dan mengelakkan dari pantulan sinaran UV, Vitamin E & Berbau seperti "Candy"

Harga asal untuk satu set iaitu tiga item ni ialah RM119 tapi bersempena dengan pengenalan duta baharu mereka menawarkan harga promosi iaitu RM69 sahaja. Kau tengok jauh beza harga asal dengan harga promosi.

Salah seorang stokis dan pengguna Q'Manda

Ni antara seorang stokis Q'Manda Magic Skincare dan pengguna Q'Manda sendiri. Muka dia pun lawa je nad tengok..heehe.

Duta Baru Q'Manda Risteena Munim

Pelakon Risteena Munim Duta Baru Produk Qmanda

Dah kenal produk, meh nak kenalkan duta untuk produk Q'Manda ni. Ni la dia, Nur Risteena Munim Zainul Ilyas, pelakon  " Playboy Itu Suami Aku " yang pernah popular dahulu. Drama jam 7 petang tak silap gandingan dengan Fattah Amin yang baru berjinak dengan dunia lakonan tu..hahaha.

Pelakon Risteena Munim 

Kalau tengok dia sebelum ni macam baisa je, tapi nad tengok depan-depan, manisnya la. Ayu sangat, suka tersenyum. Peramah, friendly. Bagus giler..hehehe. Suka pulak kita dengan Risteena ni. Risteena diambil sebagai duta Q'manda disebabkan personaliti yang sopan dan kurang kontroversi..hehee. Lagi satu kalau korang tengok, wajah Risteena dengan pengasas Q'Manda Beauty ni hampir sama..hehee.

Berceritakan pengalaman beliau mengalami kulit wajah rosak, dan kembali sihat selepas menggunakan Q'manda

Risteena sendiri telah mencuba produk Q'Manda ni. Risteena menceritakan bahawa sebelum ni, kulitnya sangat teruk akibat pemakaian produk yang salah ditambah pula dengan makeup semasa berlakon, mengakibatkan kulit wajah menjadi rosak. Mulanya, tidak berani untuk memakai Q'Manda disebabkan takut dengan produk yang mungkin akan menambahkan kerosakan muka beliau, namun semasa Risteena mengerjakan Umrah, cuaca di sana yang sangat panas menyebabkan kulit muka Risteena menjadi kering dan kusam. Jadi tergerak hati nak menggunakan Serum Vitamin E Q'Manda dan tidak disangka kulit kembali segar dan lembap semulajadi.

Disebabkan perubahan wajah itu, membuatkan dia untuk terus memakai Q'Manda ni. haishh nad tengok pun, macam rasa nak cuba juga.

Tandatangani kontrak

Pengasas Qmanda Puan Norita Nordin ( Kanan), Duta Risteena Munim ( Kiri )

Pada hari itu juga telah diadakan acara menandatangani kontrak selama setahun antara Duta Q'Manda Risteena Munim bersama Qiestinamanda International Sdn Bhd ( Pengasas Q'manda Magic Skincare, Puan Norita Nordin)

Bagi mereka yang berminat untuk mencuba produk Q'Manda boleh dapatkan di
Qmanda Boutique Cafe (Bangi Sentral)
Alamat: 3-23-3 Jalan Medan Pusat Bandar 8, Bangi Sentral, 43650 Bandar Baru Bangi
Contact: 018 327 4770 / 018 777 2747 / 017 295 5521 / 019 659 2747
website: http://qmandaofficial.com
Facebook: https://www.facebook.com/qmandaofficial/
Instagram: https://www.instagram.com/qmanda_beauty/

atau boleh dapatkan di stokis-stokis / ejen seluruh Malaysia, sabah, sarawak serta Singapore yang berdekatan.

hai assalammualaikum

Hari Ahad lepas, nad bawak Fariza jalan-jalan pergi Isetan dekat Lot 10. Ada pelbagai produk Jepun dan budaya Jepun dari tradisi purba sehingga ke teknologi terkini, kedai makanan yang memperkenalkan Jepun dekat situ. Bukan itu sahaja, nad sebenanrnya nak tunjukkan dia satu pameran keretapi Japan iaitu keretapi Shinkansen.

#projectshinkansen keretapi terpantas di Japan

#ProjectShinkansen Di Isetan Lot 10 Memperlihatkan Kehebatan Sistem Keretapi Jepun

Salah satu yang menarik macam nad kata tadi ialah Pameran Keretapi Diorama ini iaitu keretapi Shinkansen. Kementerian Tanah, Infrastruktur, Pengangkutan dan Pelancongan Jepun bersama-sama dengan IsetanThe Jepun Store telah melancarkan pameran Shinkansen Jepun di Lot 10 Shopping Centre. Pameran akan berlangsung sehingga 9 Mac 2017 di Tingkat 1, Isetan The Japan Store.


Pameran keretapi Diorama


Selari dengan pengenalan projek kereta api berkelajuan tinggi antara Malaysia dan Singapura dijangka dibuka tahun ini, acara ini diadakan untuk memberi kesedaran dan pengetahuan tentang tarikan Shinkansen. Ini termasuk ciri-ciri keselamatan yang sangat diiktiraf daripada Shinkansen (#projectshinkansen) yang akan memberi manfaat kepada rakyat Malaysia sebaiknya.

Korang tau Shinkansen tu ape.?? Ni la keretapi Jepun Shinkansen. Kereta api Shinkansen merupakan keretapi berkelajuan tinggi yang menghubungkan Tokyo dengan sebahagian besar bandar-bandar utama di negara Jepun dan dikendalikan oleh Japan Railways (JR). Berjalan pada kelajuan sehingga 320 km / h, shinkansen ini terkenal dengan ketepatan masa, yang selesa (kereta yang agak senyap dengan luas, sentiasa menghadap ke hadapan kerusi), keselamatan (tiada kemalangan maut dalam sejarah ) dan kecekapan.

Pameran Keretapi Shinkansen Berbentuk Diorama

Pameran ini juga bagi memperlihatkan kehebatan kemajuan Shinkansen dan keunikan sistem keretapi Jepun. Kalau korang nak tahu, keretapi Shinkansen ni menggunakan 100% teknologi komputer. Fuh memang menakjubkan.

Kagum tengok

Bila Maysia ada keretapi ni

Wowww..berbentuk muncung keretapi tu

Keretapi diorama salah satu terbesar Di Asia

Kereta api diorama, yang dianggap sebagai salah satu yang terbesar di Asia akan dipaparkan sepanjang pameran itu. memang hebat, sana sini keretapi. Menakjubkan bila tengok. Fuh punya gigih diaorang buat pameran ni. Melihat permainan keretapi api ni memang hebat. Budak-budak mesti suka tengok. Yela sambil melihat pameran, boleh belajar serba sedikit tentang Shinkansen.

Painting Face

Fariza tidak ketinggalan. Nak bagi meriah sikit

Suka dia tengok orang lukis tangan dia

Siap dah lukis.

Painting Face

Selain itu ada juga painting. Percuma je. Untuk ni memang tak boleh dilepaskan. Nad buat dekat Fariza. Dia pun layan je orang buat apa dekat dia..ehhee. Jadi budak-budak takda la bosan sangat.

Jualan 

Bawak balik satu, cantik ni

Dia dah tengok dah

Ada juga jual barangan train Shinkansen ni. Siapa nak beli boleh je datang sini. Di samping itu, cenderhati terhad akan dijual di seperti Box Lunch Shinkansen dan Beg Tote yang direka khas.

Set Bento ..comel je..

Khusyuk dia menulis

Melalui pameran "Projek Shinkansen" ini, Kementerian Tanah, Infrastruktur dan Pengangkutan
dan Kedutaan Jepun di Malaysia berharap untuk mendalami pemahaman di kalangan rakyat Malaysia
bagaimana Shinkansen Jepun akan menyumbang kepada pembangunan Malaysia dan
peningkatan kehidupan rakyat.


Korang kalau takda buat apa, boleh;a bawak anak-anak ke sini.
Venue: ISETAN The Japan Store (1F THE STUDIO / Studio.I)
LOT 10 SHOPPING CENTER 50 JALAN SULTAN ISMAIL 50250
KUALA LUMPUR, MALAYSIA
Opening period: February 17 - March 9 2017 (21 days)



hai assalammualaikum

Baju Menyusu / Nursing Wear Friendly

Kalau bab pemilihan baju, mestilah nad pilih jenis nursing friendly. Paham-paham jela, sejak jadi mommy, anak pulak masih menyusu badan. Jadinya kena pilih baju yang memudahkan untuk nad menyusukan anak tanpa segan silu. Kalau sebelum ni nad pilih baju yang ada zip, butang kan, tapi baju menyusu kali ni, tiada zip mahupun butang. Baju menyusu yang nad nak share dengan korang ni ialah dari Butik Feedmilk. Semua cantik-cantik baju dia, dan paling best baju dia TRENDY sangattt.

Pelancaran Butik Feedmilk Di Shah Alam 

Ni kali pertama nad datang ke Butik Feedmilk di Shah Alam. Ada kawan jemput nad, datang ke Butik Feedmilk ni. Terima kasih Feedmilk dan sahabat jemput nad datang ke sini. Butik feedmilk ni terletak di seksyen 16 Alam avenue 2 Tingkat 1. Waze je Feedmilk, nanti jumpa.

Butik Feedmilk Di Tingkat 1 Seksyen 16 alam Aveneu 2

Majlis Pelancaran Pembukaan Butik feedmilk

Sebenarnya pada 4 Februari, pada waktu pagi ada majlis Pelancaran Butik Feedmilk Di Shah Alam. Tapi nad tak sempat menyaksikan pelancaran tu, sebab ada hal belah pagi, jadinya nad pergi waktu petang. Butik Feedmilk membuat opening sales pada 4 dan 5 Februari secara besar-besaran dengan harga baju RM1 untuk 100 orang pertama dan pelbagai diskaun khas untuk baju yang ada dekat Feedmilk.

Koleksi Baju Menyusu Di Butik Feedmilk Cantik Dan Trendy

Masuk je kedai tu dekat tingkat 1, wow, putih je semua. Banyak betul koleksi baju yang ditunjukkan. Pelancaran ni dibuat sebab Butik Feedmilk buat perubahan butik dia. Besarkan sedikit butik dia.

Masuk dalam kedai dah nampak perkataan Feedmilk dekat kaunter bayaran

Masih ada lagi mak-mak datang. suami pun support

Pilih jangan tak pilih

Masa nad datang dalam pukul 3 petang, masih ada lagi mak-mak yang datang ke kedai ni. Diaorang taknak lepaskan peluang untuk beli baju yang Feedmilk ni. Lagi best, ada yang datang dengan suami. Memang support habis para suami, bila isteri nak beli baju menyusu ni. Macam mr mafia juga la, hehee..

Budak ni nak belon

Pekerja Feedmilk memang peramah.

Lantai sejuk..guling kejap

Anak nad siap berguling-guling hah. Siap jumpa kawan baru.

Feedmilk adalah satu jenama baru ,yang akan dikendalikan oleh Puan Anys dan pasangannya , Encik Syafiq .Mereka membuka butik Feedmilk kerana melihat ramai wanita dan para ibu yang menyusukan bayi mempunyai masalah besar dalam pemilihan pakaian yang sesuai , cantik, up to date serta didatangkan dalam pelbagai saiz.

Koleksi Baju Menyusu di Butik Feedmilk

Koleksi Baju Menyusu di Butik Feedmilk

Rekaan baju Feedmilk menjamin kepuasan hati para pengguna kerana pemilihan fabrik yang selesa, khusus dijahit untuk di sesuaikan dengan bentuk badan yang berubah selepas bersalin. Disamping memberi keyakinan kepada para ibu modern yang mementingkan style, penampilan agar terus menyusu anak. Apa yang nad nampak, kebanyakan baju di Feedmilk tidak menggunakan sebarang zip pada baju, jenis selak je. Hastag pun #Selamberselak..hehee. Tapi bukannya selamber je kau selak macam tu, maksudnya, kain jenis selak. Nad suka selak-selak ni, mudah je.


Video Butik Feedmilk

Pilihan Nad..jeng..jeng..jeng

Bila tengah membelek baju Feedmilk, ternampak pulak satu baju Tshirt ni. Cantik sangat. Pekerja dekat situ cakap, ni baju baru sampai "new arrival"..woww gitu. Tunjukla dekat suami. Suami pun berkenan, dan dia sokong nad beli baju nursing ni. sebab mudah untuk nad susukan Fariza walaupun dekat luar. Jadinya, nad suruh dia pilih salah satu warna, dan dia pilih warna creamy roses. Tengok design Bettybon ni cantik sangat, siap ada ribbon, cute je. baju pun tak mudah kedut.

Tada..cantik tak..

 Tengok design Bettybon ni cantik sangat, siap ada ribbon, cute je. baju pun tak mudah kedut.

Tengok nad pakai, cantik tak..hehee. Apa lagi grabla cepat. Mesti ada satu dalam almari ok. Kita dah beli dah..hehe. Bila tengok dekat Instagram, majlis selama dua hari tu mendapat sambutan hangat. Fuh, popular rupanya Feedmilk ni. Korang kalau terpengaruh tengok baju nad beli ni, korang boleh beli baju Feedmilk secara online atau terus pergi ke kedai dia di Shah Alam. Ada diskaun diaorang akan buat. Sila-silalah terjah facebook dan instagram diaoorang ye.

Revolusi Warna Cinta bersama Butik Feedmilk
Credit ; Kstudio Arts

Info Feedmilk:
Butik Feedmilk
H50-1, Jalan Serai Wangi M/16/M, Alam Avenue 2, Seksyen 16, 40200 Shah Alam Selangor.
Contact : 03-5524 1515
website; www.feedmilk.com
Facebook: https://www.facebook.com/feedmilk
Instagram; https://www.instagram.com/feedmilk

#selamberselak #pakarbajumenyusu #blousemenyusu #bajumenyusu #jubahmenyusu