Tips Lebatkan Rambut Anak, Cara tradisional TumbuhkanRambut Anak, Tips Rambut Anak Tumbuh, Petua Rambut Anak Tumbuh.

hai assalammualaikum

Masa lahir, memang Fariza ni rambut nipis je, tak berapa nak lebat. Dalam keluarga belah nad, nad tengok pun, semua anak buah nad pun jenis rambut nipis, tak lebat. Belah mr mafia pun sama, nipis je. Kita pun fikirla, mungkin sebab keturunan. Punya puas masa ngandungkan dia, tengok.baby rambut lebat..hahaha..yang kenannya pipi pulak, tembam..haahha..


Selepas usia dia Lima bulan baru nad cukurkan rambut dia sampai botak. Kenapa lambat???..sebab masa tu baru ada duit nak buat kenduri akikah semua. Lagi satu, dalam keluarga, takda siapa berani nak cukur rambut Fariza. Jadinya hantarla ke kedai untuk cukur. Entry dia cukur rambut dekat kedai ada dekat SINI.


Lepas je, cukur botak,tumbuh juga la rambut dia, tapi kembali macam baru lahir, halus dan nipis je. Dari usia dia 5 bulan, botak, sekarang dah masuk 2017, usia dia dah setahun tiga bulan, tak tumbuh panjang rambut Fariza..hahhaha. Malu-malu pulak nak tumbuh kan. Kita ni, punya tak sabar nak tengok rambut dia tumbuh, nak ikat rambut dia, barulah nampak perempuan..Ni rambut macam ni, semua cakap anak nad lelaki..hahhaa..kesian anak mommy. Kenala pakaikan dia headband, atau aksesori, bior nampak perempuan.

Tips Bagi Rambut Anak Cepat Tumbuh


Ramai bagi tips anak nak bagi anak tumbuh rambut panjang. Ada juga nad baca dekat blog orang. Ada kawan nad cakap, kena cukur kali kedua, baru rambut baby akan tumbuh panjang. Nak cukurkan Fariza unruk kali kedua, tak sampai hati ooo..hahaha..dah besar kan, takkan nak botak..adeh..jadi biarkan jela.

Ada tu, suruh letak minyak. Macam minyak zaitun, minyak kelapa dara, minyak baby johnson. Tapi nad tak pernah letak pun sebarang minyak dekat rambut Fariza..hahaha. Sebab takut nanti berminyak kepala dia. Dengan cuaca panas, takut Fariza lagi tak selesa. Tapi nak taknak, kena letak juga minyak rambut, biar tumbuh sikit. Ada terbaca minyak nutrococo dari shaklee..macam menarik..ada lagi ke produk ni..huhu..kene usha la..ke ade yang nak sponsor..eh..Ada juga kawan syorkan minyak rambut Dherbs..nanti kita tengok macam mana.

Ada tu cara tradisional, dengan guna madu, lidah buaya dan buah keras. Paham-paham jela, berapa kali rajinnya la nad nak buat sendiri tu semua..huhuhu..Untuk sekali sekala mungkin akan cuba.


Ni la rambut Fariza sekarang..Rambut nipis , tak tebal, bila nak panjang nak oii..Orang cakap takyah risau sebab nanti dah besar ,rambut dia tumbuh juga walaupun lambat. Yela kan, sebab orang cakap macam tu, nad relaks je, padahal dalam hati tak menyabar nak ikat rambut dia..hahha. Nak ikat dua, nak buat tocang..huhu.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

12 comments so far,Add yours

  1. Hello Semua orang
    syarikat IRENE FERNANDEZ Pinjaman kembali di sini dan kini memberi pinjaman untuk semua jenis aktiviti pada tahun 2017 dan pinjaman ini untuk memulakan tahun baru. Anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Anda memerlukan penyatuan atau gadai janji pinjaman?
    Kami berada di sini untuk memberi semua masalah kewangan anda, kami meminjam wang kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, dan untuk melabur dalam perniagaan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. julat pinjaman kami dari 20,000 Ringgit 50, 000,000.00, Ringgit juga kita meminjam dalam dolar, Rupiah dan mana-mana mata wang lain pilihan anda.

    Hubungi kami hari ini melalui e-mel; (irenegironfernandez@gmail.com) untuk memohon.

    ReplyDelete
  2. Bila dah besar nanti lebat rambut dia.

    ReplyDelete
  3. Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Irene Fernandez, pemberi pinjaman pinjaman swasta terkemuka telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada orang ramai, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat ini.
    Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.

    Emel kami di: (irenegironfernandez@gmail.com) untuk memohon

    ReplyDelete
  4. Finally, Fariza dah ada amot omei... pipi tu, geram nak cubit2,hihi

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah, rambut dia akan panjang juga nanti...bila dah pnjang nti, rsau rimas plak, budak2 kn aktif =)

    ReplyDelete
  6. yui dl wktu kck mcm ni la rmbutnya..huhuuh

    ReplyDelete
  7. Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Kami menawarkan pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada mana-mana jumlah yang diperlukan, di mana-mana destinasi, untuk perniagaan, syarikat, firma dan matlamat peribadi dalam terma difahami jelas dan syarat kini melalui e-mel kami: (susannahstearns@gmail.com)

    ReplyDelete
  8. Você está precisando de um empréstimo? Ter o banco negado de um empréstimo, estamos aqui para ajudá-lo financeiramente, para obter o seu empréstimo instantâneo de qualquer montante em qualquer destino. Sua felicidade é nossa prioridade. Nós damos empréstimos pessoais, empréstimos comerciais e empréstimos empresariais e todos os tipos de empréstimo com 2% de juros para mais informações entre em contato conosco via e-mail (legitloanfirm322@gmail.com)

    ReplyDelete
  9. Hello, ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Encik Fedrick POWER, pemberi pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda atau membiayai projek anda? Adakah ia telah ditolak oleh bank-bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami menawarkan pinjaman cepat dan boleh dipercayai pada kadar faedah 2% kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat tanpa mengira kewarganegaraan pelanggan. terma-terma dan syarat-syarat kami dan jelas dan sangat mudah difahami. Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Hantarkan e-mel kepada:
      (Fedrickpowerloanfirm926@gmail.com)

    ReplyDelete
  10. Hello, di sini datang satu lagi syarikat pinjaman yang akan mengubah hidup anda selama-lamanya, saya Encik Patrick pinjaman pemberi pinjaman disahkan, saya menawarkan pinjaman kepada sektor individu dan orang ramai yang memerlukan bantuan kewangan dalam kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Perkhidmatan kami termasuk:

    PATRICKLOANS15@GMAIL.COM
    * Pinjaman Peribadi * Penyatuan Hutang
    * Pinjaman Perniagaan
     * Pinjaman Pinjaman Pelaburan Pelajar
    Kemenangan anda dalam melakukan transaksi perniagaan dengan kami
    dijamin dan anda tidak akan menyesal apa-apa benda berbuat apa-apa pinjaman
    transaksi dengan kami, anda akan gembira untuk mengetahui pemberi pinjaman pinjaman seperti saya kerana
    i akan meletakkan senyuman pada muka anda pada akhir urus niaga ini. saya mahu
    anda berasa percuma anda tidak akan kehilangan apa-apa perkara dalam urus niaga ini
    Jika berminat sila isi borang di bawah ini dan kembali kepada e-mel
    Nama:
    negara:
    seks:
    Jumlah Pinjaman Diperlukan:
    Tempoh pinjaman
    mengisi borang dan kembali ke e-mel syarikat ini: (patrickloans15@gmail.com)
    Tuhan merahmati
    Patrick pinjaman Syarikat

    ReplyDelete
  11. Mendapatkan pinjaman yang sah sentiasa menjadi masalah besar untuk pelanggan yang mempunyai masalah kewangan dan keperluan untuk penyelesaian kepadanya. Isu kredit dan cagaran adalah sesuatu yang pelanggan sentiasa bimbang apabila pinjaman dari pemberi pinjaman yang sah sedang mencari. Kami juga adalah sebuah pertubuhan Kristian / undang-undang untuk membantu orang yang memerlukan, seperti bantuan kewangan. Well bila ia sedang melalui masalah kewangan Atau adakah anda dalam apa-apa keadaan huru-hara kewangan dan memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang baik, atau mendapati sukar untuk mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan kemudian hubungi kami hari ini @. E-mel (andrewwinnersloan@gmail.com)

    ReplyDelete